Calls-to-action Button op je Website

Calls-to-action Button

Het ontwerpen van uw pagina’s voor de conversie is een lastige klus. Het is een constant gevecht van wat werkt en wat niet. Het is een nooit eindigend proces van testen, meten en het aanbrengen van wijzigingen.

Mensen houden van herhaalbare visuele patronen. Dus ook van een goed gedefinieerde patroon. We kunnen die kennis gebruiken. De vraag is, hoe kan je de bezoekers direct in uw oproep tot actie brengen en op een subtiele manier, zonder al te vervelende en schreeuwen buttons of met uitroeptekens?

Elke call-to-action wil wat aandacht

Ok, voordat we een duik in het over het ontwerp van de website, laten we even denken over het krijgen van aandacht. Hoe trigger iemands aandacht zonder veel visuele trucjes te gebruiken?

Het doel van de meeste websites is om de doelgroep te trekken. De actie kan een e-mail aanmelden zijn, sociale interactie of een product aankoop. Natuurlijk, de actie die u wilt is dat mensen worden uitnodigen om op de website zeggen “kom en meld je aan voor mijn e-mail nieuwsbrief

Dus, het is de inhoud die uw doelgroep aantrekt. Het kan ook voor de verkoop zijn van bijvoorbeeld uw blog post of gratis ebook zijn, noem maar op. Visuele identiteit wordt bepaald door typografie, kleuren, lay-out en alle elementen van de gebruikersinterface (UX). Al deze combinatie creëren bepaalde herhaalbare visuele patronen.

Het gebruik van witte ruimte is een geweldige manier zonder toevoeging van een slecht uitziende button aan het ontwerp. Door simpelweg meer ruimte rond iets, scheiden de rest van de inhoud. Dat de scheiding en een duidelijke lay-out pauze kan het oog van de gebruiker snel bereiken.