Psychologie van kleur om website conversie te verbeteren

By 5 augustus 2017 januari 18th, 2018 Concept creatie, Creatief ontwerp, USER experience
colorwheel kleurgebruik webdesign

Het bestuderen om de psychologie van kleur is van cruciaal belang voor het maximaliseren van uw site webdesign. Met behulp van de juiste kleuren kan het helpen om uw klanten hen dwingt om actie te ondernemen voor het juiste kleurenpalet. Kleur heeft macht om conversies te verbeteren door de aandacht van de klant en het activeren van de juiste emoties voor de verkoop van uw webshop.

Psychologie van kleur

Kleuren bepalen vaak de perceptie van het publiek over het merk en waar je voor staat. Maar de ultieme vraag blijft onbeantwoord: Welke kleur goed voor mijn merk past? Welke kleur moet ik kiezen voor maximale impact?

Het is belangrijk om te begrijpen dat de psychologie van kleur een grote rol speelt in de overtuiging. Houd in gedachten dat overtuigingskracht verschillend is van dwang, manipulatie, of gewoon opdringerig. In plaats daarvan, het over te brengen van de verandering in de houding die nodig zijn om klanten aan te moedigen om actie te ondernemen.

Natuurlijk, een essentieel aspect van de psychologie van kleur is waarde.  Als de waarde, zal uw producten of diensten beter verkopen, ongeacht het kleurenschema. Er zijn meer items die hier verantwoordelijk voor zijn, de inhoud, vormgeving, laadsnelheid, bel voor actie, en andere landing page factoren moeten werken.

Kleur en conversies

Er is een wetenschappelijk bewezen verband tussen de kleur van de producten en de drang om te kopen. Elke keer als je een kleur, is er een keten van reacties die plaatsvinden in de hypothalamus in de hersenen. Hormonen worden vrijgegeven aan de schildklier, waardoor triggering in de emoties die je gedrag beïnvloeden. In feite, 62% tot 90% is van de aankoop is op beslissingen van basis van kleuren! Dus, graven dieper in de psychologie van kleur zodat een aanzienlijke verbetering voor de conversies voor uw website.