Goede slogan voor je website maakt met enkele woorden duidelijk

By 1 mei 2016 januari 19th, 2018 Expertises Ontwikkelen Succesvol
Bedrijfsslogan-slogan

Een goede slogan voor je website maakt met enkele woorden duidelijk waar een bedrijf voor staat. Een krachtige combinatie van woorden kan onderstrepen wat de diensten en producten van een onderneming uniek maken.

In de reclamewereld is al vaak bewezen dat humor werkt. Als het rijmt is het waar. Dat is natuurlijk onzin, maar wat rijmt wordt wél gemakkelijker onthouden. En wat gemakkelijker te onthouden is, wordt ook makkelijker herhaald. En omgekeerd. Per slot van rekening is het immers één van de eigenschappen van slogans dat ze herhaald worden in alle mogelijke situaties.

Een slogan is bondig. Het is moeilijk mathematisch te bepalen uit hoeveel woorden, lettergrepen of letters een slogan maximaal mag bestaan. In in het algemeen kan je toch stellen dat “hoe korter, hoe beter” een gouden regels is voor slogans.

Slogan moet passen bij de klank en betekenis van de bedrijfs- of merknaam

Een slogan moet passen bij de klank en betekenis van de bedrijfs- of merknaam en mag niet uit de mode raken bij de doelgroep. Wanneer een slogan aan al deze voorwaarden voldoet kan hij langdurig bijdragen aan een levendige merkidentiteit.

De slogan moet verder zo zijn verwoord dat de concurrentie het nakijken heeft, maar hij moet wel geloofwaardig blijven. Beloftes die niet kunnen worden waargemaakt hebben een averechts effect.

Waar moet het aan voldoen;

  • Passend bij het bedrijf
  • Vormgeving
  • Kort en bondig
  • Duidelijk
  • Passend bij uw doelgroep

Sterk in taal, context is ons vak, flexibel met woorden

Of het nu een vrachtwagen is of op een website, creatieve namen en slagzinnen worden door ons ontwikkeld. Zo goed kunnen we inspelen op de toekomstige trend op het gebied van innovatie, wij kunnen ons specifiek richt op het creëren van nieuwe namen en slagzinnen.