Nederlander shopt liefst via Tablet

By 20 februari 2016 januari 11th, 2018 Marketing full service Internetbureau, Web nieuws
tablet webshop webwinkel

Opvallend is dat Nederlanders aangaande m-commerce een voorkeur hebben voor de tablet in plaats van de smartphone (59 procent versus 41 procent). In de meeste andere Europese landen is de smartphone goed voor het gros van de mobiele traffic.

Ook in Frankrijk (46 procent) en Duitsland (44 procent) is de tablet populair en shopt bijna de helft van alle m-commerce klanten via dat device. Spanjaarden zijn het minst dol op hun tablets. Daar is de verdeling 25 procent versus 75 procent, in het voordeel van de smartphone.

’s Avonds shoppen via Tablet

Het drukste m-commerce tijdstip is tussen acht en negen uur ’s avonds. Op de tablets en smartphones tenminste. Shoppen via de desktop doen de meeste Europeanen het liefst tussen 9 uur ’s ochtends en zes uur ’s avonds. Juist, tijdens werktijd.

De top drie meest online gekochte productcategorieën varieert sterk per land. En per device. In ons land wordt via de desktop vooral geshopt voor computers. Via de tablet schaffen we met name kinder- en babykleding en –artikelen aan. En via de smartphone gaan we vooral voor de videogames.

BronEmerce.nl