Uw Budget inzetten naar Social Media Marketing

By 3 februari 2017 januari 19th, 2018 Social Media, Web nieuws
social media

MKB bedrijven zetten hun budget in op social media marketing of heeft op korte termijn plannen dit te doen. De helft van de bedrijven heeft de investering ten aanzien van vorig jaar verhoogd. De toename in het social media budget is de hardst stijgende van alle marketingkanalen.

De stijging van het te besteden budget is niet vreemd. Uit het onderzoek blijkt dat 9 op de 10 Nederlanders gebruik maakt hiervan (privé of zakelijk) (Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, YouTube, Pinterest of Instagram)

Wat zijn sociale media?

Sociale media worden ook wel sociale netwerken genoemd. Het zijn media waarbij gebruikers met elkaar in verbinding staan. Je deelt informatie, bijvoorbeeld een leuke foto, nieuwtje, nieuws of filmpje. Anderen kunnen daarop reageren en – of de informatie delen.

Bekende voorbeelden van sociale media zijn:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+
  • Skype
  • WhatsApp
  • YouTube
  • Pinterest
  • Instagram
  • Snapchat
  • Tinder

Het nut van social media weegt zwaarder dan de zorgen

Na jaren van groei is het afgelopen jaar het vertrouwen in social media licht gedaald. Ruim 10 procent heeft (zeer) veel vertrouwen in social media. Het vertrouwen is het grootst onder jongeren die hier ook het meeste mee omgaan. Nederlanders van 20 tot en met 40 jaar verloren het afgelopen jaar sterk het vertrouwen in social media.

Kijken we specifiek naar de zorgen om privacy, dan zien we eenzelfde patroon. 65-plussers maken zich minder dan vorig jaar zorgen om hun privacy, terwijl de privacyzorgen onder 15-40 jarigen iets toenemen.

Door het inzetten van social media benut je de reikwijdte van internet. De hele wereld ligt eigenlijk aan je voeten. Misschien is dat wel een beetje erg veel, maar door het internet kun je wel je markt vergroten. Daar waar je misschien eerst heel lokaal actief was of klanten uit je directe netwerk haalde, kun je nu inzetten om nieuwe geïnteresseerden te vinden.