Boost uw UX (user experience) en Usability

Usability

Geniet van betere gebruikerservaring door het begeleiden van je gebruikers door Usability, door het leveren van een gemakkelijke manier om te navigeren en gebruik van de Software en/of website. Verlaagde verloop en klantverloop tot een minimum zonder veel wijzigingen.

Vertrouwd nieuwe gebruikers met de software / website

Gebruikers ervaring omvat de praktische, ervaringsgerichte, affectieve , zinvolle en waardevolle aspecten van mens-computer interactie en product ownership. Daarnaast is het ook iemands perceptie van systeemaspecten zoals bruikbaarheid, gebruiksgemak en efficiëntie.

Ontdek hoe u direct uw UX user experience kunt verbeteren.

User experience of te wel UX kan subjectief zijn van aard in de mate dat het gaat om individuele perceptie worden beschouwd en dacht met betrekking tot het systeem. Gebruikerservaring is dynamisch het voortdurend aangepast tijd door veranderende omstandigheden gebruik en wijziging van de individuele systemen en de ruimer gebruik context waarin ze worden gevonden.

Standaard tips die usability behandelt aspecten van user experience, bijvoorbeeld “usability criteria kunnen worden gebruikt om aspecten van user experience te beoordelen”. De standaard gaat niet verder in de relatie tussen user experience en usability te verduidelijken.

user experience

Standaard tips die usability behandelt aspecten van user experience UX, bijvoorbeeld “usability criteria kunnen worden gebruikt om aspecten van user experience te beoordelen”.

Het is duidelijk dat de twee elkaar overlappen concepten, met inbegrip van usability pragmatische aspecten (het krijgen van een taak uit te voeren) en de gebruikerservaring te focussen op de gevoelens van de gebruikers als gevolg van zowel pragmatische en hedonistische aspecten van het systeem.

Veel beoefenaars gebruiken de termen door elkaar. De term usability pre-dateert de term user experience. Een deel van de reden dat de termen worden vaak door elkaar gebruikt dat, praktisch gesproken, zal een gebruiker minimaal ook voldoende bruikbaarheid van een taak, terwijl het gevoel van de gebruiker minder belangrijk zijn, gelijk aan de gebruiker zelf.

Omdat usability is over het krijgen van een taak gedaan, aspecten van user experience, zoals informatie-architectuur en user interface kan helpen of hinderen ervaring van een gebruiker. Als een website heeft “slechte” informatie-architectuur en een gebruiker heeft problemen met het zoeken, dan zal een gebruiker niet over een effectieve, efficiënte en bevredigende van zoeken ervaren.

BronWikipedia