Organische Zoekresultaten bij Google en Gebruikerservaring

By 29 januari 2017 januari 12th, 2018 Webdesign Website
Hoe beter de gebruikerservaring

SEO gaat een nog grotere rol spelen in vanaf 2017.  Door de opkomst van Adblock is de verwachting dat de focus nog meer komt te liggen op de organische zoekresultaten bij Google en Gebruikerservaring.

Gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit van content nog belangrijker

Toch was 2016 een bewogen jaar voor de SEO industrie. Tevens hebben de lokale zoekresultaten een make-over gekregen. Waar er voorheen nog tot 7 lokale resultaten werden getoond in de resultatenpagina van Google, worden er nu nog maar 3 resultaten in de ‘local-stack’ getoond. Ook hebben we kennis gemaakt met de quality update van Google waarbij gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit van content nog belangrijker zijn geworden.

De enige constante op het web is verandering. Dat geldt zeker ook voor SEO (Search Engine Optimization), oftewel zoekmachineoptimalisatie. De tak van sport binnen online marketing die zich bezig houdt met het zo hoog mogelijk scoren in zoekmachines. Hoe beter de gebruikerservaring, hoe hoger de ranking. In Nederland is dat vooral Google.