Uw WordPress website voorbereiden voor Google Mobile-First-index

By 20 maart 2018 september 6th, 2018 AMP Accelerated Mobile Pages, Web nieuws
Mobile-first-indexing

Als u de afgelopen paar jaar de wijzigingen in het algoritme van Google heeft bijgehouden, is het u misschien opgevallen dat er een trend bestaat die die domineert Google Mobile-First-index¨. Net nadat mobiel verkeer voorbij de totalen van het desktopverkeer groeide, kondigde Google aan dat hun indexering van zoekmachines zou overschakelen naar eerst mobiel.

Hoewel Google bevestigde dat de aankondiging niet onmiddellijk was en langzaam zou worden uitgerold tijdens het testen, is het anderhalf jaar geleden sinds de oorspronkelijke aankondiging. Mobiel-eerst indexeren en het presenteren van serieuze veranderingen in de status van indexering Mobile-First-index.

Op dit moment zijn de meeste sites nauwelijks geoptimaliseerd voor desktop, laat staan ​​voor mobiel, waarbij 21% van de sites voor kleine bedrijven niet ” geoptimaliseerd” zijn.  Wat betekent mobiel indexeren eigenlijk? Wanneer treedt het in werking en hoe kunt u zich voorbereiden? We leggen eerst mobiel uit en hoe u uw WordPress-site kunt voorbereiden op de aankomende wijzigingen om mogelijke rampen te voorkomen.

Wat is Mobile-First Indexing?

De aankondiging van Google is het soms moeilijk te interpreteren. We hebben zelfs al meer dan een decennium geen bevestiging gekregen van de twee hoogste rangschikkingsfactoren . Een eenvoudig antwoord krijgen van Google is niet zo gemakkelijk. Mobiel-eerst indexeren is een vrij eenvoudig, maar mensen definiëren het vaak op onnodig complexe manieren.

Laat ik het gewoon voor u opsplitsen: Google heeft opgemerkt dat de meerderheid van de mensen wereldwijd op mobiele apparaten browst en daarom de mobiele versies van websites bezoekt. Maar op dit moment, hun volledige indexering systeem kijkt naar de desktopversie van een site voor het eerst bij de beoordeling van de kwaliteit kijkt en de relevantie voor de gebruikers.

Geen responsive of aparte website voor mobiele gebruikers

Heb je geen responsive of aparte website voor mobiele gebruikers, dan zal Google alsnog gewoon de desktopversie indexeren. Echter, je loopt het risico dat het algoritme andere websites boven die van jou zal plaatsen, omdat die wel geoptimaliseerd zijn voor mobiel gebruik. Ook bij de invoering van mobile-first blijft er dus sprake van een enkele index, waarbij desktop en mobiel beiden worden opgenomen. Het enige dat hierdoor zal veranderen, is de manier waarop de organische zoekresultaten worden opgesteld.

De vraag rijst terecht wat deze Mobile-first index betekent voor niet-mobielvriendelijke websites. Mobielvriendelijkheid speelt in deze grote update geen enkele rol. Het gaat hier puur om het indexeren van websites, gebaseerd op content en laadtijd. Dat door de toename van het gebruik van mobiel voor internet, zoeken betekent dat een niet-mobielvriendelijke website gewoon geen optie meer is.

Bezoeker een optimale gebruikerservaring bieden

Laadsnelheid, AMP, Progressive Web Apps en mobielvriendelijkheid zijn – naast de mobile first index enkele van de momenteel belangrijke mobile SEO-trends en ontwikkelingen. En hoe je het ook went of keert, bij de SEO-trends en ontwikkelingen draait het uiteindelijk allemaal om één doel “De bezoeker een optimale gebruikerservaring bieden”