Skip to main content

Ontwerp logo - Corporate Branding - Corporate Design - Identity

Het logo Corporate Design - Identity past eigenlijk niet meer bij het bedrijf

Als je een logo voor je bedrijf kiest is het belangrijk dat het goed bij je past. Het logo zegt vaak iets over wie je bent of wat je doet. De kans dat jouw bedrijf voor altijd hetzelfde blijft en het zelfde verkoopt is klein. Bedrijven zijn net als mensen, altijd in ontwikkeling en bezig.

Een mooi logo ontwerpen en toch een goede kwaliteit en unieke uitstraling bereiken vindt u nergens anders. Bij een goed logo wordt een compleet bedrijf (filosofie, activiteit & product) in één statement neergezet!

Een ontwerp logo is een van de, zo niet het belangrijkste onderdeel van uw visuele uitstraling. Bij een eerste kennismaking zullen mensen uw bedrijf beoordelen op uw huisstijl, waarvan het logo het hart vormt. Door vertaald in overtuigend logo design. Eenvoud zó krachtig dat het opvalt en voelbaar is in alle merkuitingen.

# Filosofie  #Activiteit #Product in één statement neerzetten

Logo ontwerp Corporate Design - Identity
Corporate Design - Identity

Ontwerp logo – huisstijl

Het ontwerp van een professioneel logo mag daarom ook niet onderschat worden en is niet iets dat ‘nog even’ in een verloren uurtje gedaan moet worden. Bij een goed logo wordt een compleet bedrijf (filosofie, activiteiten, producten) in één statement neergezet. Een goede communicatie tussen opdrachtgever en ontwerper is hierbij van groot belang.

Voorts is het belangrijk dat een professioneel logo betrouwbaarheid uitstraalt. Het allereerste contact dat de klanten maken met een bedrijf is het logo en dat moet meteen vertrouwen uitstralen.

Om een bepaalde stemming op te roepen met uw website of ander promotiemateriaal is behalve de vorm ook zeker de kleur van belang.

Veel (startende) ondernemers bezuinigen op de huisstijl / ontwerpen van een logo. ‘Een logo ontwerpen kan ik zelf’ Maar het hebben van de juiste ontwerp software maakt mensen nog geen ontwerper!

Logo’s moeten voldoen aan bepaalde richtlijnen voor onder andere drukwerk, formaat, resolutie en online gebruik.

Bewust of onbewust leggen mensen associaties bij kleuren en dit beïnvloedt hun gedrag en gedachten. Een logo maakt onderdeel uit van de gehele huisstijl. Uw logo komt immers terug op uw briefpapier, enveloppen, website etc.

Het is daarom heel belangrijk om dit alles op elkaar af te stemmen met de juiste look&feel.

Kom een keer van gedachten wisselen. Mail en maak een afspraak bij ons

× Waarmee kan ik je helpen?