Het logo past eigenlijk niet meer bij het bedrijf

Als je een logo voor je bedrijf kiest is het belangrijk dat het goed bij je past. Het logo zegt vaak iets over wie je bent of wat je doet. De kans dat jouw bedrijf voor altijd hetzelfde blijft en het zelfde verkoopt is klein. Bedrijven zijn net als mensen, altijd in ontwikkeling en bezig.

Een mooi logo ontwerpen en toch een goede kwaliteit en unieke uitstraling bereiken vindt u nergens anders. Bij een goed logo wordt een compleet bedrijf (filosofie, activiteit & product) in één statement neergezet!

Een logo is een van de, zo niet het belangrijkste onderdeel van uw visuele uitstraling. Bij een eerste kennismaking zullen mensen uw bedrijf beoordelen op uw huisstijl, waarvan het logo het hart vormt. Door vertaald in overtuigend logo design. Eenvoud zó krachtig dat het opvalt en voelbaar is in alle merkuitingen.

# Filosofie, Activiteit & Product in één statement neerzetten

Ontwerp logo

Ontwerp logo – huisstijl

Het ontwerpen van een professioneel logo mag daarom ook niet onderschat worden en is niet iets dat ‘nog even’ in een verloren uurtje gedaan moet worden.

Bij een goed logo wordt een compleet bedrijf (filosofie, activiteiten, producten) in één statement neergezet.

Een goede communicatie tussen opdrachtgever en ontwerper is hierbij van groot belang.

Voorts is het belangrijk dat een professioneel logo betrouwbaarheid uitstraalt. Het allereerste contact dat de klanten maken met een bedrijf is het logo en dat moet meteen vertrouwen uitstralen.

Om een bepaalde stemming op te roepen met uw website of ander promotiemateriaal is behalve de vorm ook zeker de kleur van belang.

Veel (startende) ondernemers bezuinigen op de huisstijl / ontwerpen van een logo. ‘Een logo ontwerpen kan ik zelf’ Maar het hebben van de juiste ontwerp software maakt mensen nog geen ontwerper!

Logo’s moeten voldoen aan bepaalde richtlijnen voor onder andere drukwerk, formaat, resolutie en online gebruik.

Bewust of onbewust leggen mensen associaties bij kleuren en dit beïnvloedt hun gedrag en gedachten. Een logo maakt onderdeel uit van de gehele huisstijl. Uw logo komt immers terug op uw briefpapier, enveloppen, website etc.

Het is daarom heel belangrijk om dit alles op elkaar af te stemmen met de juiste look&feel.

Een goede communicatie tussen opdrachtgever & ontwerper is belangrijk
dat een professioneel ontworpen logo betrouwbaarheid uitstraalt

Het Communicatie proces als volgt;

  1. Communicatie, Onderzoek, Inventarisatie, Schetsen, Beoordelen, Kleurtoepassing,
  2. Logo voorstellen en grove schetsen digitaal van de mogelijke uitwerking.
  3. Correctierondes van het voorgestelde logo.
  4. Keuze en bijwerken – correcties – aanpassingen
  5. Uitleveren digitaal werkbaar bestand en klaar voor online, JPG, TIFF, EPS, AI, PDF.