Skip to main content

Promotionele e-mails overtuigd om door te klikken

Promotionele e-mails

Hoeveel nieuwe promotionele e-mails heeft u de afgelopen 24 uur ontvangen? En nog belangrijker, hoeveel van deze e-mails hebben u ervan overtuigd om door te klikken of een aanbieding te kopen?

Elk bedrijf dat door de digitale wereld navigeert, weet hoe cruciaal e-mailmarketing is om een ​​merk te laten groeien en de verkoop te stimuleren. De sleutel is om het publiek te binden en ervoor te zorgen dat ze op de call-to-action-knop willen gaan klikken.

Call-to-action knop

Het gebruik van een rommelige email lay-out kan de eerste stap zijn om het publiek te verliezen. Ten eerste kunnen slecht ontworpen e-mails het bericht verwarredder maken. Kleur ontwerp psychologie leert ons dat verschillende tinten een specifieke betekenis en gevoelens tonen. Rood kan bijvoorbeeld een gevoel van urgentie en opwinding oproepen. Het kan dus een uitstekende kleur zijn om te gebruiken voor tijdelijke aanbiedingen. Aan de andere kant wordt groen vaak geassocieerd met ‘go’, waarbij de lezer wordt aangemoedigd om op een call-to-action-knop te klikken.

Simpele inspanning om uw e-mail zo in te stellen dat het de naam van de lezer weerspiegelt, kan een enorm verschil maken in hoe zij de brief zullen zien. Volgens een studie zeggen ze dat het opnemen van de naam van de ontvanger in de e-mail de verkoopleads met wel ruim 30 procent kan verhogen. Hoe werkt het? Simpel – ze geven eerst de belangrijkste informatie in de email bovenaan, vervolgens de aanvullende details en sluiten af ​​met de achtergrondinformatie. Omdat lezers maar een paar seconden aan uw e-mail besteden, kunt u ze net zo goed meteen de kern van het aanbod vertellen.

Verkoopleads met ruim 30 procent verhogen

Iedereen wil zich speciaal voelen. Dat gezegd hebbende, is het het beste om uw publiek het gevoel te geven dat u een speciale plek voor hen in handen heeft door te benadrukken dat het aanbod exclusief is voor e-mailontvangers. Uw email moet consistent zijn met uw huisstijl. Van berichttoon tot visuele middelen, de overgang van de email naar uw website of bestemmingspagina moet er naadloos uitzien. Kortom, uw e-mail en de bestemmingspagina mogen er niet uitzien alsof ze voor verschillende merken zijn.

Moedig uw publiek aan om u te vertrouwen door vertrouwensbadges in uw e-mailontwerp op te nemen. Dit kan bestaan ​​uit zegels zoals “100% geld-terug-garantie” of logo’s die de aanbieders van betalingssystemen laten zien waarmee u samenwerkt. Niemand leest graag lange e-mails, zeker niet als het een promotionele e-mail is. Het is duidelijk dat het essentieel is om de kopie niet alleen kort te houden, maar ook krachtig en direct ter zake.

Dit is gewoon niet onderhandelbaar. Er is maar één slecht ontworpen e-mail nodig om een ​​klant of prospect uit te schrijven. Professioneel design is ongetwijfeld de moeite waard. Als u het zich niet kunt veroorloven om een ​​in-house ontwerper in te huren.

Kom een keer van gedachten wisselen. Mail en maak een afspraak bij ons