Skip to main content

Succes van uw website wordt bepaald door de inhoud

succes van uw website

Het succes van uw website wordt voornamelijk bepaald door de inhoud. Uiteindelijk wint content de portefeuilles van uw klanten. Alle andere componenten van uw website (ontwerp, afbeeldingen, video’s, enz.) Bieden een secundaire ondersteunende rol.

Er zijn twee belangrijke gebieden waarop alleen inhoud echt kan presteren: het genereren van verkeer naar de website, of het nu gaat om het verzamelen van links of het aantrekken van bots; en het maken van die laatste link met klanten die hen overhaalt om te kopen. Elk van uw klanten heeft daarom een ​​lange formuliertekst nodig en een aantal kortere, maar zeer goed geconstrueerde exemplaren van de kopie om toevallige browsers naar een contactpersoon of een aankoop te leiden.

Hoe zorg je er als webdesigner voor dat het kopiëren van je sites niet alleen gemiddeld is, maar ook uitstekend? De volgende processen zullen ervoor zorgen dat uw ontwerpen de woorden krijgen die ze verdienen.

1. Plan vooruit
De aandacht voor geschikte inhoud zou moeten beginnen zodra een webontwerpopdracht in gebruik wordt genomen. U bent misschien graag bereid om op de site te werken voordat u de tekst heeft, maar u moet wel een tijdschema maken voor de levering, samen met de contouren van wat het schrijven zal behandelen.

Hoe lang zal elke pagina zijn? Gebruik uw expertise in ontwerp- en webanalyses om de klant te begeleiden naar geschikte doelen, in plaats van toe te staan ​​dat hun subjectieve voorkeuren een homepage beschrijving van 800 woorden van al hun hoofdmodellen nodig is.

Vaak zal een klant zeggen dat ze al een geschikte kopie op hun oude website hebben. Ga er niet vanuit dat dit waar is. Zoek naar jezelf en het kan duidelijk worden waarom die site faalde. In dat geval moet je ze ervan overtuigen dat een geheel nieuwe aanpak echt resultaten oplevert. Idealiter gaat dit gepaard met een beetje strategisch denken over voorkeuren en pijnpunten van klanten, verkoop en marketing.

2. Bewerken is net zo belangrijk als schrijven
Zelfs grote schrijvers hebben een editor nodig om over hun werk te kunnen kijken, en een beetje handig bewerken. Voor de ontwerper van een solo of een klein bureau is bewerken een belangrijke vaardigheid en het is de moeite waard om vertrouwd te raken met de basis.

Bewerken is niet alleen proeflezen. Als je het leuk vindt wat je leest, prima: corrigeer gewoon de spelling, grammatica en interpunctie zoals vereist. Als je dat niet doet, probeer dan de problemen te identificeren – ze hebben de neiging om in twee categorieën te vallen: slecht schrijven en het nalaten om het onderwerp aan te pakken. In het laatste geval stuurt een goede redacteur het concept vaak terug naar de oorspronkelijke auteur, waarbij de belangrijkste vragen worden gesteld als opbouwende kritiek. Misschien overbodig zou tactvol voorgesteld kunnen worden als blogmateriaal voor een latere datum.

3. Zorg voor goede bestemmingspagina’s
Als kopieën van de frontlinie-verkoop hebben bestemmingspagina’s een belangrijke rol te spelen. Ze zijn meestal vrij kort in termen van kopijlengte. Zorg er gewoon voor dat hun belangrijkste verkooppagina’s vast blijven houden aan een solide beproefde formule.

4. Genereer regelmatig ideeën voor blogs
De basisbedrijfswebsite bevat gewoon niet voldoende exemplaren voor SEO-doeleinden, dus u moet uw klanten echt verplichten zich aan een blog te houden.

Kom een keer van gedachten wisselen. Mail en maak een afspraak bij ons